امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان

ساخت وبلاگ

«ماربین» محقق آلمانی می گوید:«از جمله مسائل اجتماعی بسیار مهمی که موجب امیدواری و رستگاری شیعه است،اعتقاد به وجود حجت عصر و انتظار ظهور است».1

«پتروشفسکی» تاریخ دان و ایران شناس علوم شوروی سابق در این زمینه می نویسد:«چشم به راه مهدی بودن در عقاید مردمی که نهضت های قرن سیزدهم را در ایران به پا داشتند،مقام بلندی داشته است،ولی در قرن چهاردهم میلادی این عقیده راسخ تر و مشهودتر گشت».2

در دسامبر 1984 (1365ش) در دانشکده تاریخ دانشگاه تل آویو با همکاری مؤسسه ی مطالعاتی شیلوهه – که یک مؤسسه غیرانتفاعی و مرتبط با صهیونیسم است – کنفرانسی با حضور سیصد شیعه شناس درجه ی یک جهان برگزار شد و در آن ظرف مدت سه روز سی مقاله ارائه شد و به قول ـ «مارتین کرامر»،یکی از شیعه شناسان جهان که دبیر این کنفرانس بود،هدف اصلی از برپایی این کنفرانس،شناخت مفاهیم محوری در تمدن شیعه ی اثنا عشری و بعد بالطبع شناسایی انقلاب اسلامی سال 1357 در کشور ایران بود.شیعه شناسان برجسته ای در این کنفرانس شرکت داشتند،امثال:«دانیل برومبرگ»،«ماروین زونیس»،«مایکل ام جی فیشر»،«برنارد لوییس» و خود «مارتین کرامر» و دیر شیعه شناسان و شرق شناشان.

مقالاتی که در این کنفرانس ارائه شد،صد در صد تفصیلی،تحقیقی و مبتنی بر پیچیده ترین متن تحقیق و عمیق ترین روش ها در بررسی دین و مکتب و تمدن بود.در سخنرانی مقدماتی این کنفرانس – که آقای «مارتین کرامر» ارائه کرد – هدف اصلی شناسایی مفاهیم محوری در تمدن شیعه به دلیل شناخت انقلاب اسلامی ذکر شد.

در این کنفرانس بعد از تحلیل بسیار،دو مفهوم محوری بحث و بررسی و شناسایی شد.از دید این شیعه شناس،مفهوم محوری اول:آن نگاه سرخی است که شیعیان به صحرای کربلا دارند و قدر مسلّم،خون شیعه در قیام های متعدد،مستقیماً مشروب شده از صحرای کربلا در سال 61 هجری است.

در این کنفرانس مسائلی درباره ی امام حسین(ع) ذکر شد که از آن جمله مقاله ای است به عنوان «تشیّع به روایت امام خمینی».

نویسندگان این مقاله دو نفر به نام های:«ماروین زونیس و دانیل برومبرک» بودند.در بخشی از این دو مقاله آمده است:«تأکید بر شهادت در عقیده ی امام خمینی،نشان می دهد که شهادت نقش مهم و ویژه ای در تشیّع ایفا می کنند.تفکّر سنی به هیچ وجه با مفهوم شهادت بیگانه نیست،اما این مفهوم در این تفکّر دارای مقام محوری نیست،زیرا اسلام سنی از یک شخصیت مذهبی،مانند امام حسین(ع) که در راه عقیده ی خود فدا شده باشد،الهام نمی گیرد.

اما در تشیّع اثنا عشری موضوع شهادت امام حسین(ع) و تا حدّی شهادت سایر ائمه(ع) محوری است.امام حسین(ع) با قربانی کردن جان خود در راه اسلام،تکلیف نسل های بعدی شیعیان را مشخص کرده است.همه ساله در ماه محرّم و در روز عاشورا؛یعنی سالروز شهادت امام حسین(ع) با برگزاری مراسم پرشور و شرح وقایع جان گداز کربلا خاطره ی شهادت او گرامی داشته می شود.این موضوع به آیین های تشیّع مضمونی فوق العاده و احساسی می بخشد».

در میزگرد دیگری که افرادی چون:«میشل فوکو،کلر بریر،پیر بلانشه» - که از روزنامه نگاران برجسته ی فرانسوی بودند – حضور داشتند،درباره ی قیام امام حسین(ع) و نقش آن در تمدن شیعی مطالبی بسیار ظریف بیان شد؛از آن جمله «کلر بریر» گفت:«در ایران تظاهرات،به معنای واقعی آن است و بهتر است از واژه ی شاهد استفاده کنیم.در ایران مردم از حسین حرف می زنند،باری این حسین کیست؟...».3

دومین محور؛نگاه سبزی است که شیعیان اثناعشری به آن توجه دارند؛یعنی امام زمان،حضرت مهدی موعود(عج)،امامی زنده و ناظر به اعمال و رفتار شیعیان،کمک کار و حافظ آنان در سطح کل.

می دانیم که هر قیام و نهضت ضد استبدادی هر قدر در اصول و مبانی خود راسخ تر باشد،دشمنانش بیشتر و دشمنی آنها شدیدتر خواهد بود،لذا چه بسا به جهت سست شدن در عقیده به زانو درآمده و از مواضع اصولی عقب نشینی کنند.امّا در جامعه شیعی این مشکل حل شدنی است،زیرا جامعه ی شیعی با آن تمدن و نگاه سبزشان امیدوار به ظهورند و این اعتقاد از جهت روانشناسی اثر عمیقی در روحیه ی شیعیان می گذارد.4

پی نوشت ها
1- ماربین،سیاست اسلام،مذهب شیعه،ص 49.
2- پتروشفسکی،نهضت سربداران خراسان،ترجمه کریم کشاورز،به نقل از دکترین مهدویت،ص 23.
3- حسن بُلخاری،تهاجم یا تفاوت فرهنگی،به نقل از دکترین مهدویت،ص 25.
4- رضوانی،علی اصغر،دکترین مهدویت تنها راه نجات بشر،صص 23 – 26.
منبع : هنارس – یاران موعود آخرالزمان – محمّد لک علی آبادی.

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : تل آویو , اسرائیل , عاشورا , شیعه شناسی, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 303 تاريخ : پنجشنبه 23 آبان 1392 ساعت: 3:26

نباید عاشورا به یک قضیه‌ شیعیِ ضد سنی یا سنیِ ضد شیعی بدل شود؛ بلکه لازم است تا این حادثه به عنوان قضیه‌ ای مربوط به تمامی مسلمین تلقی شود. عاشورا دربرگیرنده‌ عبرت ‌ها و اندیشه‌ هاست.

عاشورا؛ شیعه و سنّی
 

در این شکی نیست که آنچه حقیقت عاشوراست و آنچه طی صدها سال متمادی به نام عاشورا و «فرهنگ عاشورایی» در جوامع اسلامی شکل گرفته، به همان میزان با هم نسبت دارند که مثلا گوهر اصیل اسلام و فرقه ها و خوانش ها و گرایش های مسلمانی با هم نسبت دارند.
درباره اینکه حقیقت عاشورا و پیام راستین و بنیادین مکتب عاشورا، دچار انحراف شده است یانه، به سختی می توان اظهار نظر کرد؛ زیرا این امر، به علاوه تهوّر و هنجارشکنی شجاعانه ای که می طلبد نیاز به یک موشکافی ژرف و ظریف تاریخی دارد که هم از بضاعت و توان این قلم بیرون است و هم از دایره مجال این مقال؛ بنابراین در این فرصت، به یکی از حواشی نه چندان مهم عاشورا پرداخته می شود که به ویژه طی سال های اخیر، در جوامع اسلامی متاسفانه به دلیل برخی حرکت های طرفینی، جدیت بیشتری پیدا کرده است و آن مساله شیعه و سنی در مکتب عاشوراست.
آغاز این مقال را با کلامی از یکی از اکابر علمی و دینی، علامه فضل الله آغاز می کنیم که به درستی روی این موضوع مهم، انگشت گذارده و در یک جمله حقیقت ماجرا را بازگفته است:«نباید عاشورا به یک قضیه‌ شیعیِ ضد سنی یا سنیِ ضد شیعی بدل شود؛ بلکه لازم است تا این حادثه به عنوان قضیه‌ ای مربوط به تمامی مسلمین تلقی شود. عاشورا دربرگیرنده‌ عبرت ‌ها و اندیشه‌ هاست.»
این سخنی، ژرف، عمیق و از سر درد و دلسوختگی است؛ روشن است که علامه فضل الله با این بیان، نه در صدد توجیه عاشورا بوده و نه نگران خدشه دار شدن حقیقت آنچه در آن روز تلخ تاریخ در سرزمین کربلا روی داد؛ زیرا عاشورا از آنجا که حقیقتی آشکار است، هرگز و هیچگاه، خدشه ای برنمی دارد؛ بنابراین او بیش از این، یک دغدغه عمیق و مهم دیگر داشته است و آن آسیب دیدن وحدت اسلامی است.
واقعیت این است که اگر شیعه ای، مکتب آزادیبخش عاشورای حسینی را که بر تارک طلایی تاریخ ایستاده و زنده و جاوید و جوشان و جاری به حیات خود ادامه می دهد، به اختلافات سخیف و بی بنیاد شیعی-سنی، کاهش و تقلیل دهد؛ او نه تنها هیچ درک درستی از عاشورا و کاری که نواده عزیز پیام اکرم اسلام(ص) و یاران و فرزندان ایشان علیهم السلام انجام دادند ندارد؛ بلکه با این اقدام، از شأن و منزلت عاشورا کاسته و آن را از یک رویداد فرافرقه ای، فراجناحی و حتی فرادینی به یک حادثه کوچک و محدود و محلی تقلیل داده است و این ستم به عاشورا و پیام مکتب سرخ حسینی است.
عاشورا و قیام امام حسین(ع) نه برای شیعه، نه برای سنی؛ بلکه برای نجات اسلام از انحراف، انحطاط و ابتذال بود؛ همان بلایایی که امروزه هم دامن شیعه را گرفته و هم دامن سنی و همه جامعه اسلامی را. فراتر از این، عاشورا درس آزادگی، عزت، کرامت، از خودگذری، ایمان و ایثار می دهد و این موضوعات، ربطی به شیعه و سنی ندارند؛ ارزش های عام و همه‌شمول بشری اند که هر انسان آزاده ای برای خوب زیستن و انسان ماندن به آنها نیاز دارد.
عاشورا انحصارپذیر هم نیست؛ همانگونه که این رویداد از دل بزرگ ترین و خونین ترین رویدادهای تاریخ، گذر کرده و هر سال بیشتر از سال پیش، تازه تر و پرشورتر و خروشنده تر شده است؛ مرزهای مذهب و فرقه و جناح و قالب های سنگی ایدئولوژی را هم می شکند و به تمامت انسان و جامعه انسانی، نظر دارد.
عاشورا فراتر از تاریخ و تقویم ایستاده است؛ به همین دلیل هرگز هیچ مرز و محدودیت و انحصاری را برنمی تابد.
تاریخ گواهی می دهد که هم پیش از عاشورا و هم پس از آن، رویدادهای خونین تر و وحشتناک تری روی داده است؛ اما یاد و نام این رویدادها امروزه روی قفسه های کتابخانه ها، موزیم ها یا ورق‌پاره های محققان و پژوهشگران مسایل تاریخی، خاک می خورند و هرگز نتوانسته به جاودانگی عاشورایی برسند؛ یکی از دلایل آن، محدودیت آنها به قوم و جناح و جغرافیای خاص بوده و یکی دیگر از دلایل آن، پیام محدود و محلی آن برای طیف کوچکی از انسان هاست.
عاشورای حسینی، ورای مساله شیعه و سنی است؛ بنابراین نه افراط گرایان شیعی و نه تندروهای سنی، هیچکدام نمی توانند آن را محدود کنند.
پیام عاشورا اجماع و اجتماع بر محور حق و نفی و طرد و رد باطل است.
سیدعلی حسینی- خبرگزاری جمهور

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : شیعه و سنی , ضد عاشورا , وحدت و عاشورا , پیام عاشورا, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 377 تاريخ : چهارشنبه 22 آبان 1392 ساعت: 14:30

منابع آگاه نزدیک به عبد‌الله بن عبد‌العزیز آل‌سعود اعلام کردند،‌پادشاه عربستان دوماه پیش از آغاز مناسک حج تمتع به وزارت حج این کشور دستور داد تا کتابی را علیه شیعیان تهیه و چاپ کرده تا طی مراسم حج امسال آن را در میان حجاج به صورت رایگان توزیع کنند.به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دام پرس، همچنین این منابع اعلام کردند، کتاب "دشمنت را بشناس" با محوریت تکفیر شیعیان و معرفی کردن آنان به عنوان دشمن اصلی اسلام و فراموش کردن صهیونیست و مساله فلسطین توسط یک نویسنده وهابی به نام "یعقوب بد القطامی" نوشته شده و در 5 ملیون نسخه به چاپ رسیده است، به گفته این منابع پادشاه عربستان بودجه‌ای بالغ بر 5 ملیون ریال عربستان را به چاپ این کتاب اختصاص داد.


به گفته ده‌ها تن که از راه‌های مختلف برای ادای مناسک حج تمتع وارد عربستان شدند، ماموران وزارت حج این کشور کتاب "دشمنت را بشناس" را که به زبان‌های مختلف ترجمه شده بود میان حجاج توزیع کرده‌اند.

این کتاب شامل‌ چکیده‌ای از سخنان "ابن‌تیمیه" از سران وهابيت وهابیت در تکفیر شیعه و شاخه‌های مختلف آن آمده است که شامل کافر شمردن شیعیان و حلال بودن جان، ناموس و اموالشان است، همچنین در این کتاب آمده است که بر مسلمان واجب است تا پیش از جهاد علیه یهودیان و مسیحیان علیه شیعیان جهاد کرده و آنان را به قتل برسانند.

 منبع : باشگاه خبرنگاران

 

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : ضد شیعه , حج امسال , وهابیت , تکفیر شیعه , عربستان ضد شیعه, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 315 تاريخ : دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت: 10:26

شبهات مطرح شده :

نظرتان درباره ی این سخن حسین چیست ؟ ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است. ایرانی ها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد و زنانشان را به فروش رساند و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت. امام سوم شیعیان / کتاب «سفینه البحار و مدینه الحکام و الآثار» صفحه ۱۶۴ نوشته شیخ عباس قمی

پاسخ :

در فیس بوک که سیر می کنی، نمونه های فراوانی را می بینی که این روزها به نام حدیث و روایت نقل می شوند تا نشان بدهند اسلام، مکتب خرافی و دین عرب هاست.

نمونه زیر، مشتی از خروارهاست که این روزها با ایمیل و اس ام اس دست به دست می شود؛ و در این روزگار ما چه بسیارند ذهن های شکاک و پر تردید درباره دینداری و دل های فراری از دین که دل به این روایات فیس بوکی می بندند.

از مدتی پیش حدیثی از امام حسین(ع) در صفحات فیس بوک نقل می شود که مثلا متن حدیث را هم برای مستند و متقن بودنش، اسکن کرده اند تا به شما بگویند مو، لای درز کارشان نمی رود.

نوشته اند: " ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتراست. ایرانی هارا باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشان را بفروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت."
حسین بن علی، امام سوم شیعیان، سفینه البحار و مدینه الاحکام و الاثار، نوشته حاج شیخ عباس قمی، صفحه ۱۶۴."

متن اسکن شده حدیث در فیس بوک که عده ای این روزها برای یکدیگر ایمیل می کنند:

نکاتی خیلی ساده درباره ظاهرحدیث
۱- کتاب عربی "سفینة البحار" احادیث انتخاب شده از بحارالانوار است که توسط مرحوم محدث قمی جمع آوری شده است. صفحه ۱۶۴ کتاب مربوط به توضیح لفظ "العجم" است.

بگذریم که در این قسمت کتاب روایتی از امام حسین (علیه السلام) وجود ندارد.

 ادمه مطالب را بخوانید....

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : شبهه , فیس بوک , امام حسین , ایران, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 314 تاريخ : يکشنبه 19 آبان 1392 ساعت: 11:41

يکي از ابعاد عزت حسيني‌، عزت اقتصادي است‌. هر انساني بايد در سطح فردي بکوشد به خودکفايي برسد، چرا که به فرموده پيامبر اسلام (ص) اگر فقر از هر دري وارد شود، ايمان از در ديگر مي‌رود و يا کسي که معاش ندارد، معاد ندارد.

هر انساني بايد کوشش کند تا با کار و مجاهدت‌، خود کفا گردد و احساس استغناء کند تا سربار ديگران نباشد. بر اين اساس پيامبران و ائمه اهل کار و فعاليت بودند. عزت اقتصادي يکي از پايه‌هاي رسيدن به عزت نفس است‌. از پيامبر (ص) منقول است که‌فرمودند: عزت مؤمن در غني بودن و بي نيازي او از مردم نهفته است‌.

در سطح ملي نيز هر جامعه‌اي بايد بکوشد به خود کفايي اقتصادي برسد تا درسطح بين المللي نيز به اقتدار دست يابد. يکي از شاخصه‌هاي اعتلا و عزت اسلامي‌، خودکفايي اقتصادي و عدم نياز به کفار است‌. چنانکه قبلاً نوشتيم قرآن مي‌فرمايد: (ولن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً)

بر اساس اين آيه هر رابطه اقتصادي و سياسي که باعث سلطه اجانب گردد، مردوداست‌. يکي از اختلافات بني اميه با آل‌علي (ع) موضوع تکاثر بود. بني اميه به احياي نظام اشرافي به تجمع ثروت و سوء استفاده از بيت المال مسلمين و استثمار ديگران به ويژه غير عرب پرداختند. يکي از علل مخالفت برخي از ياران پيامبر چون ابوذر و ابن مسعود،همين موضوع تبعيض اقتصادي و شيوع حرام‌خواري و فساد مالي بود و يکي از علل قدبرافراشتن سالار شهيدان در برابر حکومت بني اميه‌، غرق شدن حکام و مردم در فساد اقتصادي بود.

 

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : عزت اقتصادی , عمرسعد , حماسه حسینی, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 297 تاريخ : شنبه 18 آبان 1392 ساعت: 0:06

فیلم علائ الدین و ضدیت با اسلام و شیعه + عکس

چند روز پیش خواستم به یاد کودکی یک فیلم بچه گانه نگاه کنم

رفتم سراغ آرشیو فیلم هام و یک فیلم رو انتخاب کردم

فیلم علائ الدین و چراغ جادو !!

وقتی فیلم رو نگاه کردم چیز هایی دیدم که اصلا  قبلا دیده بودم به اون ها توجه نکرده بودم.

فیلم کاملا  ضد اسلام و ضد شیعه بود !!!

در پایین مقداری از مطالب ضد اسلام و مخصوصا ضد شیعه این فیلم رو همراه تصاویری از فیلم می اورم البته مقداری!!!

1. حتما می دونید که اسم دیگه مذهب ما جعفری است که از اسم امام جعفر صادق ع گرفته شده است.

باید بدونید اسم نقش منفی فیلم "جعفر" هست.

این شخص در فیلم مظهر تمامی بدی ها هست.

فیلم علائ الدین

2. اسم دومین دزدی که برای بدست اوردن یک تکه طلا چندین نفر رو کشته "کاظم " هست.

فیلم علائ الدین

فیلم علائ الدین

3. علا الدین میمونش رو "ابو" صدا می کنه که به عربی یعنی پدر

فیلم علائ الدین

4.علائ الدین وقتی که خودش رو به دروغ شاهزاده جا می زنه اسم خودش رو می گزاره "علی"!!!!

فیلم علائ الدین

5. وقتی علا الدین به دروغ به قول چراغ جادو شک می کنه ، غول چراغ جادو به او "مصطفی شکاک" می گه!!!

فیلم علائ الدین

6. در اواخر فیلم جعفر یک جادو گر خطر ناک می شه

فیلم علائ الدین

7. و در اخر فیلم جعفر جادو گر تبدیل به یک مار  غول اسا می شه

فیلم علائ الدین

فیلم علائ الدین

فیلم علائ الدین

فیلم علائ الدین


در این فیلم تمامی نقش ها ی منفی اسامی امام شیعه دارند و باقی افراد نه


منبع : ایران313

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : فیلم ضدشیعی , علای الدین , هالیوود , ضد شیعه, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 330 تاريخ : جمعه 17 آبان 1392 ساعت: 12:53

امام حسین (ع)را همه تا حدودی می‌شناسیم و هر یک به وسعت معرفت؛ عشق و محبت نثار او که سید و سرور شهدای اسلام است می‌کنیم، و درازای آن جرعه ای بیشتر از جام معرفت و کرامت را طلب می‌کنیم.

البته این ابرازمحبت ما در ایام محرم و مراسم عزاداری امام حسین بیشترین نمود را دارد.

ایشان از ما می‌خواهند همیشه خصوصاً در ایام عزاداری برای ائمه معصومین (ع) آنچه را شارع مقدس واجب کرده است رعایت کنیم؛ به دختران وزنان امر به حجاب و عفاف کردند و به پسران و مردان ما توصیه به خویشتن داری که متأسفانه ما هرساله شاهد از بین رفتن حرمت‌هایی که روزگاری به خوبی حفظ می‌شد هستیم و می‌بینیم که اتفاقاً در روزهای تاسوعا و عاشورا، چه صحنه های تأسف بار و حزن انگیزی توسط برخی جوانان ره گم کرده در سالروز شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) ویارانش برتن تاریخ رقم می‌خورد؛ و راه را بر این بدعت‌ها و رسم‌های ناصواب و ناشایست باز می‌کند.

حضور خانم‌ها با پوشش نامناسب و آرایش‌های زننده، حرمت این روزها و مراسم را زیر سؤال می‌برد و صاحب عزا (حضرت مهدی عج) را به سوگ دیگری می‌نشاند و عزادارتر می‌کند.

به راستی اگر برای عزاداری به خیابان‌ها و کوچه ما می‌رویم، غیر از صاحب عزا چه کسی اهمیت دارد که به خاطرش خود را این‌گونه بیآراییم!؟

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : ضد عاشورایی , ضد ارزش , تبیان , آرایش زننده , بی حجابی و عاشورا , مداحی ریتمیک, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 341 تاريخ : پنجشنبه 16 آبان 1392 ساعت: 18:30

گراهل جستجو در اینترنت باشید و این روزها کلمه عاشورا و محرم را به صورت لاتین «Ashura» و«Muharram» درموتورهای جستجوی گوگل و یاهوجستجو کنید، اولین تصاویری که با آن مواجه می شوید، عکس های قمه زنی است که هم در جستجوی تصاویر و هم در جستجوی فیلم ها تکرار می شود.
به گزارش«جوان»، ازابتدای محرم یعنی کمتر از 7 روز پیش تمامی تصاویر مرتبط با عاشورا و محرم درسایت های گوگل و یاهو تغییر یافته است که این تغییرتصاویرواکنش تعدادی از سایت های مذهبی و مرتبط با واقعه عاشورا را در پی داشته است.
تغییر ناگهانی و جایگزینی تصاویر!
قبل ازآغازدهه اول محرم تصاویرمربوط به واژه انگلیسی «عاشورا» توسط موتورهای جستجوی گوگل و یاهو به صورت دیگری نمایش داده می شد وتنها تعدادی عکس آن هم  تصاویرفیلترشده چند سایت منحرف درکنارتصاویروعکس ها مرتبط با عاشورا و محرم دربرابردیدگان کاربران قرارمی گرفت.
این در حالی است که در حال حاضرنه تنها ازتصاویرقبلی خبری نیست، بلکه تصاویربسیار خشن از مراسم قمه زنی مردان و کودکان دراین سایت ها قرارگرفته است.
فعال شدن سایت ها ضد شیعه
به موازات این اقدام ، ازابتدای محرم سایت های ضد شیعه و وابسته به بهائیت و وهابیون به شدت فعال شده و دامنه فعالیت خود را گسترش داده اند، به صورتی که با ارسال لینک مطالب خود به نشانی ایمیل تعدادی ازکاربران اینترنتی با نمایش صحنه های خشن از قمه زنی این عمل را به عنوان شعائر شیعیان قلمداد کرده و ازاین طریق مذهب شیعه را زیر سوال می برند!
استراتژی «فرصت ایده آل» دستور کار سایت های ضد شیعه

ادامه مطلب را بخوانید....

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : ضدیت با عاشورادر گوگل , موتورهای جستجو , جوانان شیعی , نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 356 تاريخ : پنجشنبه 16 آبان 1392 ساعت: 18:24

 

و پاسخ به آنها

مدعیان قمه زنی برای اثبات جواز قمه زنی خود به دلایلی استدلال می کنند که در اینجا به نقد بررسی این دلایل پرداخته می شود :

دلیل اول از دلایل قمه زنی در قسمت «افسانه سر به محمل کوبیدن حضرت زینب (س)» که در همین وبلاگ موجود است آمده است.

دوم: جزع برای امام حسین (ع)

قمه زنان با استناد به این موضوع ، قمه زنی را از مصادیق جزع و عزاداری می دانند چون جزع و عزاداری برای امام حسین از شعائر الهی است پس قمه زنی نیز به تبع آن جایز و حتی مستحب است.

 

ولی باید دانست که هر فعل و شیئی دارای تعریف و محدوده مشخصی می باشد که این تعریف یا از ناحیه شرع مقدس معین شده و یا عقل و عرف برای آن محدوه معین می نماید . در اینجا نیز باید محدوده عزاداری توسط شرع یا عقل معین گردد . امام خمینی (قدس سره) در این باره چنین می گویند:

 

 " در اینجا هم باید در خصوص عزاداری و مجالسی که به نام امام حسین (ع) بر پا می شود سخنی بگویم . ما و هیچ یک از دینداران نمی گوییم که با این مراسم ، هر کسی هر کاری می کند خوب است . چه بسا علمای بزرگ و دانشمندان ، بسیاری از این کارها را ناروا دانسته و از آن جلوگیری کرده اند"

(کشف الاسرار ، ص 173)

 

 

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : قمه زنی , موافقان , مخالفان , دلایل قمه زنی , نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 370 تاريخ : چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت: 12:44

تخريب عاشورا دررسانه هاي غربي تلاش براي شكستن بال سرخ پرواز
 
نويسنده: رضافرخي

عاشورا نماد مقدس و تجلي ايمان وشهادت فرهنگ اصيل شيعه است. رويدادي كه هر ساله با برپايي عزاداري ، باشكوه تر از گذشته گرامي داشته مي شود. چرا كه اين رويداد علاوه بر تمام روايات درون خود ، نماد ظلم ستيزي وشهادت در راه آرمان هاي بزرگ الهي و انساني است وهمين موضوع باعث شده كه هيچ گاه كهنه نشود ، بلكه روز به روز وسال به سال براي جهان تشيع تازه تر از پيش مطرح مي شود. از اين رو نيز افراد روشن روان وآگاه دردنياي خارج از تشيع ، درمقابل اين حقيقت مقدس يا سر تعظيم فرود مي آورند وبه حقانيت آن اعتراف مي كنند و يا به آن به عنوان نماد عده اي از مردمي كه دراين دنيا زندگي مي كنند احترام مي گذارند.
    اما دراين بين كساني هستند كه از روي جهل و يا منفعت طلبي وسودجويي و يا ظالم بودن، به عقايد ديگر انسان ها بي احترامي كرده و با ناديده گرفتن حقوق انسان ها دست به تخريب نمادها و مقدسات آنها مي زنند. دراين مورد به خصوص به مسلمانان و به ويژه شيعيان توهين هاي زيادي شده است. جالب اينجاست كه همه مي دانيم كه اين هجمه وسيع، توهين وتخريب عليه آرمان هاي مقدس شيعه از طرف كساني صورت مي گيرد كه داعيه آزادي انديشه و متمدن بودن وفرهنگ مداري را دارند!
    دراين بين رسانه هايي چون اينترنت وشبكه هاي ماهواره اي و سينما وكليپ هاي تصويري نقش عمده اي را دراين حركت سازمان يافته دارند. و به واقع براي اين رفتار تخريبي نظريه پردازاني دارند كه نمونه آن را مي توان فوكوياما دانست كه سينماي آمريكا از او مستندي ساخت و وي كتاب پايان تاريخ خود را در سه كنفرانس جهاني تورنتو، واشينگتن و اورشليم ارائه كرد .

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : قمه زني , تبليغات ضد شيعي غرب , فوكوياما و ضديت با شيعه , كنفرانس اورشليم , سياتمدران ضد شيعه, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 299 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 ساعت: 22:59

ـ عاشورا در کارائیب

دریای کارائیب شاخه ای است از اقیانوس اطلس بین ساحل شرقی آمریکای مرکزی، ساحل شمالی آمریکای جنوبی که از سواحل بندرهای آن، موز، قهوه و نفت به دیگر نقاط جهان صادر می گردد.

تاریخچه عاشورا

پس از آنکه هندیان به سواحل کارائیب قدم نهادند، مراسم ماه محرم را به نام «حوسه» یا «حسین (ع)» به پا کردند. این مراسم وسیله اتحاد و قیام آنان علیه حکومت استعماری گشت. بسیاری از کسانی که امروزه «تجه» «تعزیه در هند» را می سازند مسلمان نیستند، بلکه مسیحی یا هندو می باشند. در نظر انگلیسی ها، تجه نشانه طغیان مردم علیه اربابان انگلیسی است و سمبل مقاومت علیه استبداد می باشد. از این رو در اکتبر سال 1884، عده ای از شیعیان شرکت کننده در مراسم محرم که در این جزیره به نام فستیوال حسین یا «حوسه» نامیده می شوند، هدف گلوله پلیس استعماری قرار گرفتند، که این حادثه حاکی از ترس و وحشت استعمارگران از مراسم عاشورای حسینی است.

 

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : عزاداري در اروپا و آمريكا , تاريخچه عزاداري در آمريكا ,كلمبيا , آلمان , كارائيب , هيات مذهبي در بلژيك, تعزيه در اروپا, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 312 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 ساعت: 22:54

 

تعداد اولاد حضرت امام حسين ( ع )


شيخ مفيد (ره) فرموده كه آن حضرت را شش فرزند بود چهار تن از ايشان پسران بودند :

1 - علي بن الحسين الاكبر ( امام سجاد (ع) ) و كنيت او ابو محمد است و نام مادرش شهربانو یا شاه زنان ـ دختر كسري يزجرد ( دختر یزدگرد پادشاه ساسانی ) ـ است . (1)

2 - علي بن الحسين الاصغر معروف به علي اكبر كه در كربلا با پدرش شهيد شد (به شرحي كه در سايت آمده است) و مادرش ليلي دختر ابومره بن عروه بن مسعود ثقفيه است. او براساس گفته ی شیخ مفید در ارشاد، دو سال پس از وفات جدّش علی(ع) در روز عاشورای سال 42 هـ.ق، متولد شد و اولین فرد از بنی هاشم بود که به میدان رفت، وقتی اذن میدان خواست، امام(ع) به او اذن میدان داد و نگاه نومیدانه ای به او کرد و اشکش سرازیر شد و گریست و فرمود:(2) "خدایا! گواه باش جوانی را به میدان می فرستم که شبیه ترین مردم به پیغمبر تو، در خلقت و اخلاق، گفتار است، ما هر وقت مشتاق دیدار پیغمبرت می شدیم، به روی او نکاه می کردیم ." (3)

3 - جعفر بن الحسين است و مادر او زني از قبيله قضاعیه، او در حيات پدر وفات يافت و اولادي نداشت .

4 - عبدالله ( معروف به حضرت علي اصغر ) و او نيز در كربلا در كنار پدر به زخم تيري شهيد گشت (كه در فرازهايي از عاشورا آمده است .) مادرش رباب، ـ دختر امرء القیس ـ میباشد. امرء القیس در مدینه سه دخترش را به ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) درآورد که داستانش مشهور است. رباب به همسری امام حسین(ع) درآمد و سکینه و عبدالله، فرزندان حسین(ع) از رباب میباشند.
دهم رجب سال 60 قمری است. خانه امام حسین (ع) دو باره نور باران می شود و از پنجره کوچک آن، آسمان مدینه روشن می گردد. برای حسین (ع) دسته گلی زیبا فرو فرستاده بودند. اشک شوق و برق شادی او بر صورت نوزاد می نشیند و گلبرگ رخش را با شبنم صبحگاهی، با طراوت تر می سازد. خدا به حسین (ع) پسری دیگر عطا فرمود که نیازمند و غنی بر نامش دخیل بسته اند و قنداقه زیبایش را قبله نیازهای خود ساخته اند.


اما دختران :
5 ـ يكي سكينه است كه مادر او رباب دختر امرء القيس است .
سکینه روز پنجم ماه ربیع الاول سال117هـ.ق وفات کرد؛ وفات خواهرش فاطمه نیز همان سال است.(4)

6 ـ  و دختر ديگر فاطمه نام داشت و مادر او ام اسحاق دختر طلحه بن عبيد الله تيميه است.

كه البته در تعداد فرزندان حضرت امام حسين (ع) تا 9 تن نيز روايت شده است .
علی بن عیسی الاربلی در "کشف الغمة" گفته: اولاد حسین(ع) ده تن بودند؛ شش پسر و چهار دختر. سه تن از پسران وی علی نام داشتهاند و محمد و عبدالله و جعفر. علی اکبر در کربلا در برابر پدر جنگید و شهید شد و علی اصغر صغیر را تیر زدند؛ همچنین گفتهاند که عبدالله نیز با پدر کشته شد. دختران او زینب و سکینه و فاطمه بودند. نسل امام حسین(ع) از علی اوسط، یعنی زین العابدین(ع) است؛(5) البته قول قوی و قریب به صحت و نظر شیخ مفید است. پس در خاتمه می‌توان گفت غیر از امام سجّاد‌(ع) و جعفر بن الحسین‌(ع) تمام فرزندان ذکور امام حسین(ع) در کربلا به شهادت رسیدند.

 


برگرفته از کتاب منتهي الامال، صفحه 658
1)
بحارالانوار، ج 45، ص 329
الارشاد، ص 253
نفس المهموم، قم، ص 524، کشف الغمة فی معرفة الائمه، ص 214
2)
اللهم اشهد أنه قد برز الیهم غلام اشبه الناس خلقاً و خلقاً و منطقاً برسولک، و کنّا اذا اشتقنا الی نبیّک نظرنا الیه
3)
نفس المهموم، ص 308
4) نفس المهموم، ص 530
5)
کشف الغمة، ص 214، بحارالانوار، ج 45، ص 331

 

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : جعفربن الحسين كيست, علي بن الحسين الاوسط , رقيه , سكينه , نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 271 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 ساعت: 21:16

خطبه‏ ی منای امام حسين (عليه السلام)
ترجمه: حسن رحيم پور (با اندکی ويرايش) منبع: تحف العقول، ص ۲۳۹ ؛ الغدير، ج ۱ ، ص ۳۹۸ ؛ بحار، ج ۹۷ ، ص ۷۹.

بسم الله الرحمن الرحيم

ای مردم، بزرگان عبرت بگيريد از موعظه­ ای که خداوند به دوستان خود در قرآن می ‎ فرمايد اگر شما خود را اوليای خدا می‌دانيد، و اگر دين ‎ داريد و مخاطب قرآن هستيد، پس بي­ تفاوت نمانيد و احساس تکليف کنيد! آيا نديده­ ايد که خداوند چند بار در قرآن به روحانيون مسيحی و يهودی به شدت حمله فرموده و آنها را توبيخ کرده است که چرا مردان خدا در جامعه و حکومت بي­ عدالتی و فساد ديدند و سکوت کردند؟ چرا اعتراض و انتقاد نکردند؟ و فرياد نکشيند؟ و نيز فرمود: « نفرين بر کسانی از بنی اسرائيل که کافر شدند. آنها که امر به معروف و نهی از منکر نکردند، و چه بد عمل کردند.»خداوند علمای مسيحی، يهودی و روحانيون و آگاهان اديان قبل را نکوهش کرد، زيرا ستمگرانی جلوی چشم آنها فساد مي‏ کردند و اينان می ‎ ديدند و سکوت می ‎ کردند و دم برنمي­ آوردند. خداوند چنين کسانی را کافر خوانده و توبيخ کرده که چرا در برابر بي­ عدالتی و تبعيض و فساد در حکومت و جامعه­ ی اسلامی ساکت هستيد و همه چيز را توجيه و ماستمالی می ‎ کنيد و رد می ‎ شويد؟ چرا سکوت کرده­ ايد؟ علت آن اين است که عده­ ای از شما می ‎ خواهيد که سبيلتان را چرب کنند و عده­ ای از شما هم می ‎ ترسيد که سبيلتان را دود بدهند. عده­ ای طمع سفره داريد و سفره­ ی چرب می ‎ خواهيد تا بخوريد و می ‎ گوييد که چرا خودمان را به زحمت بيندازيم و با نهی از منکر و انتقاد و اعتراض، ريسک کنيم؟ فعلا که بساط­مان رو به راه است و عده­ ای از شما نيز می ‎ ترسيد.

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : هشدار امام حسين به نخبگان , علت ترس از امربه معروف و نهي از منكر در نظر امام حسين, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 375 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 ساعت: 22:43

 

عاشورا قبل و بعد اسلام

از رسول خدا صلی الله علیه وآله روایت شده: صوموا یوم عاشورا و خالفوا الیهود صوموا قبله یوما و بعده یوما .

سپس گوید:

معنای حدیث این است که یک روز قبل از عاشورا و یک روز بعد از عاشورا را هم روزه بگیرید تا از شباهت به یهود که فقط روز دهم را روزه می گرفتند خارج شوید .[2]

پس معلوم می شود روز عاشورا نزد یهود از روزهای بزرگی بوده که در آن روزه می گرفته اند .

در کتاب سنن دارمی از ابن عباس نقل شده که او گفت:

رسول خدا صلی الله علیه وآله هنگامی که به مدینه آمد دید که یهودیان روز عاشورا را روزه می گیرند [3] آن حضرت سؤال کرد که چرا روزه می گیرید؟ گفتند: زیرا این روزی است که موسی بر فرعون غالب شد . پس رسول خدا صلی الله علیه وآله به مسلمانان فرمود: شما به موسی علیه السلام اولی هستید پس شما هم روز عاشورا را روزه بگیرید .

 و همین روایت با مختصر تفاوتی در سنن ابن ماجه نیز نقل شده است [5] در کتاب محلی از ابن حزم از عطاء نقل شده که او گوید:

از ابن عباس شنیدم می گفت با یهودیان (در روزه روز عاشورا) مخالفت کنید هم نهم را روزه بگیرید و هم دهم را (تا معلوم باشد این روزه روزه آنها نیست) در کتاب صحیح بخاری و نیل الاوطار از ابوموسی نقل کرده اند:

ان یوم عاشوراء تعظمه الیهود و تتخذه عیدا فقال رسول الله صلی الله علیه وآله: صوموه انتم .

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : عاشورا , يهود , قبل از اسلام , روزه , مسيحيت , نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 313 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 ساعت: 22:28

 

بعضى گفته اند: كربلا مشتق از كَربَله ، بفتح كاف و باء موحده بر وزن عنفله ،بمعنى رخوت و نرمى است ، يقال به كربله (اى رخوة فى قدميه ) بخاطر آنكه خاك كربلا نرم بود0 و يا از كربلا است بمعنى ((الخالص الزّكى يقال كَربَل الحِنطَة اِذا انفّاها فسميت بذلك لان ارضها خالصة طيَّبة )) و يا از كربل بر وزن جعفر است . و كربل نام علفى است كه بسيار سرخ و برّاق مى باشد زيرا كه از آن علف در آن سرزمين بسيار بود.
البته كربلا مركب است از دو كلمه كرب و بلا و بخاطر كثرت استعمال كربلا شده است . زيرا كه روايت مى باشد كه بهترين اولاد پيغمبران در آنجا به شهادت ميرسند و سر انور اكثر ايشان را در آن زمين با لب تشنه بريدند و ملائكه ها هزار سال قبل از شهادت سيّدالشهداء - عليه آلاف التحيّة و الثناء - آن مكان شريف را زيارت ميكردند.
و قد قتل فيها قبل الحسين عليه السلام ماءئة نبىّ و ماءئة سبط و انّها تزفّ الى الجنة بطينها و شجرها و جميع ما فيها كما تزفّ العروس ‍ الى ازواجها
ترجمه : و قبل از امام حسين عليه السلام صد پيغمبر و صد نفر فرزند پيغمبر كشته شدند، در آنجا و آنها ميروند بسوى بهشت و آنچه در بهشت است مانند آنكه عروس بسوى زوجش ميرود و جمعى از پيامبران به آنمكان عبور نمودند و متذكّر مصيبت فرزند پيامبر آخرالزمان شده و بر هر يكى از آنها در قسمتى كرب وبلا وارد شده است .(1)
__________________________
1-بحرالمصائب ص 351.

 

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : كربلا , چرا ناميده شدن كربلا , كربلا قبل از شهادت امام حسين , ملائكه و زيارت هزارساله كربلا, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 340 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 ساعت: 22:30

در روز اول محرم ریّان بن شبیب خدمت امام رضا علیه السلام رسید.حضرت به او فرمودند: ای پسر شبیب، مردم عرب در زمان جاهلیت جنگ را در ایام محرم حرام می دانستند؛ ولی این امت احترام این ماه را از بین بردند و حرمت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم را رعایت نکردند.

در این ماه خون ما را حلال دانستند، و هتک حرمت ما را کردند وفرزندان و زنان ما را اسیر نمودند، و سراپردۀ ما را آتش زدند و اموال ما را غارت کردند و رعایت احترام رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم را دربارۀ ما ننمودند.

 

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : محرم و امام رضا , آداب عزداري محرم , تعداد كشتگان اهل بيت در كربلا, ائمه و عزاداري حسين(ع), نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 314 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 ساعت: 22:31

 در برگه مسابقه ‏اى که ميان دانشجويان توزيع شده، نامى از مذهب شيعه به طور مستقيم برده نشده است و آنها را با نام "ديگران" مورد خطاب قرار داده‏اند زيرا بنابر قوانين داخلى سعودى ايجاد تفرقه ميان مذاهب اسلامى جرم است.

به گزارش شيعه آنلاين، پايگاه خبرى الراصد وابسته به شيعيان عربستان سعودى در خبرى نوشت: معاونت دانشجويى دانشگاه "ملک سعود" رياض اقدام به برگزارى ‏مسابقه فرهنگى ويژه دانشجويان خوابگاهى کرده که يکى از پرسش ‏هاى مطرح شده در آن درباره به اصطلاح "علت رفتار شيعيان در روز عاشورا و بدعت‏ هاى آن" بوده است که به ادعاى مسئولان اين دانشگاه مخالف با سنت پيامبر(ص) است!

بر اساس اين گزارش در اين پرسش، برگزارى مراسم عاشورا از سوى شيعيان نوعى "بدعت" خوانده شده و از دانشجويان خواسته شده تا نمونه ‏هايى ديگر نيز از رفتارهاى بدعت‏ آميز شيعيان در اين روز بيان کنند.

دو پرسش ديگر مطرح شده در اين مسابقه ضد شيعى درباره روز عاشورا و اعمالى است که مسلمان واقعى! بايد در اين روز انجام دهد.

گفتنى است برگزار کنندگان به برندگان اين مسابقه طى جشنى که به مناسبت روز عاشورا در اين دانشگاه برگزار شد، جوايزى اهدا کردند.

در برگه مسابقه ‏اى که ميان دانشجويان توزيع شده، نامى از مذهب شيعه به طور مستقيم برده نشده است و آنها را با نام "ديگران" مورد خطاب قرار داده‏اند زيرا بنابر قوانين داخلى سعودى ايجاد تفرقه ميان مذاهب اسلامى جرم است.

در پايان قابل ذکر است وهابيون، روز عاشورا را روزه مى‏ گيرند و معتقدند در چنين روزى بود که کشتى حضرت نوح (ع) بر زمين نشست و رود نيل بر حضرت موسى (ع) و نيز بنى‏اسرائيل شکافته شد از همين رو اين روز را روز شادى و سرور ناميد و جشن‏هاى با شکوهى را در آن بر پا کرد.

منبع :شيعه آنلاين
امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 303 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 ساعت: 3:12

 (بسم الله الرحمن الرحیم)

پرسش :
شبهه: حضرت حسين ابن علي (ع) راههاي ديگري غير از جنگ و قيام داشت، مثلا مي توانست مانند برادرش حسن ابن علي (ع) صلح نمايد.
پاسخ :
در جواب بايد گفت كه هميشه اينگونه نيست كه جنگ و جهاد تأمين كننده مصالح عاليه اسلام و مسلمين باشد و اينگونه نيست كه صلح راحت‌ترين روش براي مبارزه باشد. چه بسا تحمل شهادت آسانتر از پذيرفتن صلح باشد. امّا از آنجا كه تمام ائمه تنها به فكر نجات اسلام و مسلمين بودند، حاضر شدند بزرگترين مصائب و سختي‌ها را تحمل كنند يا در قالب صلح و يا در قالب جنگ، امامان همگي مظهر تقوي و روش هستند، تقوي در همگي‌شان مشترك و روش در تمامي‌شان متفاوت است. 
امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : چرا امام حسين صلح نكرد , شبهات محرم , شهادت امام حسين و زنده نگه داشتن اسلام, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 343 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 ساعت: 22:46

 

شبکه ای به نام امام حسین بر ضد امام حسین !
فعالیت شبکه های جدید ماهواره ای که برخی با نام ائمه اطهار برنامه پخش می کنند به تازگی رونق گرفته است.

به گزارش البرز نکته جالب اینکه این شبکه ها اغلب از آمریکا و انگلیس برنامه های خود را به اصطلاح روی آنتن می برند اما با در نظر داشتن ادعای آنان برای تبلیغ و ترویج فرهنگ حقیقی شیعه هرگز در راه فعالیت خود با مشکل خاصی روبرو نشده اند.

از جمله این شبکه ها ، شبکه ای به نام امام حسین تی وی است که متاسفانه در روز عاشورای حسینی با زشت ترین صورت ممکن عزارداری سالار شهیدان را برای مخاطبان نمایش داد.

این گزارش حاکی است گردانندگان شبکه ای که نام امام مظلوم شیعه حضرت اباعبدالله را یدک می کشد بدون توجه به بدخواهی و سیاه نمایی رسانه های غربی علیه باور و اعتقادات شیعه در روز عاشورا ، تشویق به قمه زنی را در دستور کار خود قرار دادند. (براي آگاهي از برخي احکام مراجع عظام تقليد درباره قمه زني اينجا کليک کنيد)

امام حسین تی وی بدون در نظر داشتن اجماع اغلب علمای شیعه در مخالفت با اقدام ناشایست قمه زنی بارها در زیرنویس های خود از قول یک روحانی بلندپایه اعلام کرد که قمه زنی در روز عاشورا بسیار امر پسندیده ای است و تصاویری از قمه زنی در حرم حضرت امام حسین(ع) را به نمایش گذاشت.

گزارش البرز می افزاید این در حالی است که بسیاری از رسانه های غربی از تصاویر خشن این اقدام ناشایست برای ضدتبلیغ علیه شیعیان استفاده می کنند.
امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : شبكه امام حسين , انگليس و توطئه برضد عاشورا , اسلام وارونه جلوه دان , تبليغات ضد شيعي, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 353 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 ساعت: 22:36

 

فیلسوف فرانسوی: غرب نیازمند ایثارگری امام حسین(ع) است

 


یک فیلسوف فرانسوی با اشاره به بحران روانی انسان غربی، ضمن تأکید بر ضرورت تمرکز امور تربیتی در غرب بر ایثارگری گفت: غرب نیازمند ایثارگری امام حسین(ع) است.

 

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : غرب و محرم , غرب و امام حسين , الگوي عاشورا براي غرب, , نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 297 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 ساعت: 22:39